Louw Bijma uit Hijum fietst van Coast to Coast

Louw Bijma fietste afgelopen zomer vanuit Vancouver Canada naar Washingston DC in de USA. Hij hield van de tocht een dagboek bij, die door zijn broer werd geplaatst op de site van de fietsclubstiens. Hieruit een stukje:

Vrijdag 26 juni mail om 4.47 u Ned. tijd. Vandaag vanaf Steamboat Springs zeer zware klim van plm. 18 km over Rabbitsear Pass. Hier is de waterscheiding van Amerika. Vanaf hier stromen de rivieren niet meer westwaarts, maar naar het Oosten. Dit heet hier de Continental Divide. Tijdens de klim werd ik ingelopen door een groep racefietsers die begeleiding hadden van twee vrouwen met auto.
Zij voorzagen mij ook van water en bananen en ze wachtten tot ik als laatste boven kwam. Ben niet verder gegaan dan Kremmling, waar ik nu lekker op een camping zit, maar waar je wel wordt opgevreten door de bloody muskitoos. Er staat hier maar één tentje en dat ben ik. Verder allemaal RV’s, dikke motorhomes. Vanavond gingen er buien rond, maar net niet hier. Wel windstoten. En rondom zie je hier besneeuwde bergtoppen. De nachten zijn hier wel koud en meestal ga ik vroeg onder de wol, want ‘s morgens vroeg fietsen is het beste. Morgen via Hot Sulpher Springs naar Denver. Heb nu 2.380 km. Er wachten nog wel een paar km’s. Louw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten